Pielęgnacja paznokci po zdjęciu manicure hybrydowego. Odżywienie i regeneracja paznokci.

15:10


Niektórzy uważają, że przerwa w noszeniu hybryd nie jest konieczna i latami zaraz po zdjęciu nowej, robią kolejny taki manicure. Jeśli cały manicure wykonywany jest prawidłowo, nie powinien niszczyć płytki paznokcia, nie ma więc do tego przeciwwskazań, jednak czasem z własnej woli czy też konieczności robimy przerwę od hybrydy.
Osobiście staram się to praktykować, aby dać paznokciom możliwość na regenerację i odżywienie, ponieważ mimo wszystko za każdym razem zauważam, że są one lekko osłabione, w gorszym stanie, a skórki przesuszone.

I właśnie o tym chciałam dziś opowiedzieć. Jeśli na co dzień nosicie hybrydy, przerwy między nimi warto wykorzystać maksymalnie pielęgnując nasze paznokcie.


Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać po dokładnym oczyszczeniu paznokci to OLEJOWANIE. Zarówno w płytkę paznokcia, jak i skórki, wcieramy i wmasowujemy dokładnie wybrany, naturalny olejek. Wybór jest ogromny, tak naprawdę odpowiednie będą wszystkie olejki, śmiało możecie użyć takiego, który stosujecie na twarz, czy włosy. Ja aktualnie posiadam olejek arganowy oraz olejek z pestek winogron i oba sprawdzają się bardzo dobrze. Proces olejowania najlepiej wykonywać przed snem albo podczas oglądania serialu, aby nie zmywać od razu preparatu i powtarzać przez minimum kilka dni. Olejowanie daje świetne efekty regeneracji, wzmocnienia paznokci, zapobiega rozdwajaniu, ale tutaj ważne jest dłuższe, regularne stosowanie. A jeżeli chcecie, żeby wasze skórki wyglądały estetycznie podczas kiedy nosicie manicure, również nie zapominajcie o ich olejowaniu. Jeszcze jeden mały trik - kiedy macie pomalowanie paznokcie, stosujcie olejek na wewnętrzną stronę wolnego brzegu paznokcia, zawsze to jakiś stopnień odżywienia.

Kiedy nie nosimy hybrydy, warto nałożyć ODŻYWKĘ. Tutaj ciężko będzie mi polecić Wam coś konkretnego, ponieważ wielokrotnie przekonałam się, że to, co sprawdzi się na jednych paznokciach, innym zrobi krzywdę, nie mniej jednak pamiętajcie, żeby koniecznie wybrać produkt bez formaldehydu.

Odżywki, które stosuję:

  • Bielenda ANX 10 Total Repair Odżywka do paznokci "Płynny diament"
  • Sally Hansen Diamond Strength, Instant Nail Hardener Wzmacniający preparat do paznokci z diamentami
Przy czym lepsza moim zdaniem jest ta z SH.

Dobrą opcją jest także odżywka w formie SERUM, które nakładamy na paznokcie oraz skórki jak olejek. Ich zadanie to odżywienie i nawilżenie. Warto stosować je także do skórek, kiedy nosimy manicure. 

  • Sally Hansen Moisture Rehab Strength Treatment Lekkie serum do paznokci i skórek
  • Long4Lashes Nails Intensywne serum wzmacniające do paznokci

Ostatnia kwestia to MALOWANIE PAZNOKCI. Jest to dobry sposób, aby paznokcie były dobrze zabezpieczone i nie połamały się między kolejnymi aplikacjami lakieru hybrydowego, który, jak wiemy nadaje im dużą twardość, więc kiedy pozostawimy paznokcie "nagie", łatwo będzie nam się zapomnieć, uderzyć w coś i zafundować złamanie czy rozdwojenie.

Dajcie mi znać, bo jestem ciekawa, czy robicie przerwę między hybrydami i co wtedy robicie z paznokciami.

Wybrane dla ciebie

15 komentarze

  1. Ja ostatnio cały czas noszę na paznokciach jedynie odżywkę do paznokci, ale we wrześniu planuję hybrydę bo czekają mnie dwa wesela :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zrobiłam sobie przerwę od hybryt i właśnie regeneruję płytkę paznokcia :) SH wypróbuje :) Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tym olejowaniu to jeszcze nie słyszałam! Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię przerwy, ale wynikają one raczej z braku czasu niż z potrzeby. Między kolejnymi aplikacjami nie używam żadnych odżywek. Paznokcie mam w super stanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Very beautiful pictures and great read.Loved reading this detailed post and review.I'm happy to have found your beautiful blog.New follower and fan.Hope we stay connected.

    OdpowiedzUsuń
  6. I follow you on gfc 104 :) follow back?

    https://insandfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: BAG OF YOUR DREAMS ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm, teraz jak jestem w domu, to częściej robię hybrydę, ale daję paznokciom odpocząć. A olejki do pielęgnacji bardzo doceniłam wiosną - kiedy nie mając czasu na malowanie paznokci, aplikowałam przed snem olejek... rewelacyjnie odżywił mi paznokcie, nigdy nie miałam ich w lepszym stanie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja po zdjęciu hybryd nacieram je tym płynem z kapsulek witamina A. Ryzgyzam je i nakladam ten olejek na paznokcie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie robię przerwy od hybryd, ale zawsze po natłuszczam paznokcie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, to dla mnie duża motywacja, a także szansa na poznanie nowych blogów, chętnie Was odwiedzam. :)